[O1] AKL mi się nie grzeje...

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • qickare
    Rider
    • 2007
    • 286

    [O1] AKL mi się nie grzeje...

    ale układ forum troszkę tak jak na Briskodzie
    rozbite na O1, O2
    tym niemniej najbardziej podoba mi się ten tekst:
    Aktualności:
    Witamy ponownie! Portal Octavia Klub Polska znów dostępny on-line!


  • Agamek12
    RS
    S_OCP Member
    • 2006
    • 9935
    • Ford

    #2
    [O1] AKL mi się nie grzeje...

    Byłem przekonanym, że padł mi czujnik temperatury wody, więc go wymieniłem. Ale po zmianie nagle okazało się, że jadąc w trasie (30km) temperatura dochodzi raptem do 1/4 skali i nie chce się podnieść. Dopiero na postoju rośnie do 1/2 skali, ale po ruszeniu znów opada. Termostat raczej mam sprawny, bo bardzo długo dolny wąż jest zimny, dopiero po kilku kilometrach się grzeje, ale jego temperatura jest raczej letnia, górny wąż jest ciepły, ale nie gorący, węże też nie są twarde, po zatrzymaniu i odkręceniu korka od zbiorniczka wyrównawczego słychać cichutki i któtki "syk" (w swoim Golfie górny i dolny wąż mam na tej trasie gorący i twardy, odkręcenie korka zbiorniczka cieczy powoduje głośne "SYK"). Również ogrzewanie wnętrza nie jest super wydajne, ale też z nawiewów nie leci zimne powietrze.
    Co się dzieje? Termostat (jak już powiedziałem) raczej jest sprawny. Odpowietrzenie układu przeprowadziłem tak, jak radzi Etzold. Narazie wstawiłem tekturę na chłodnicę - może ten środek tymczasowy coś pomorze?
    I jaki ja mam termostat: w sklepie mówią mi, że mam termostat w obudowie (kosztujący około 300zł), a czytająć Etzolda (opis wymiany s. 227) wynika, że mam samodzielny termostat...
    Adam... Używam:
    Rolka: e11FL 97KM/130Nm
    Passek: B6 175KM/366Nm

    Komentarz

    • mario_tg
      Drive
      • 2008
      • 65

      #3
      kolego z tego co piszesz to jest to uszkodzony termostat natomiast co do rodzaju termostatu to nie pomogę

      Komentarz

      • Tomek_dx
        Rider
        • 2008
        • 398

        #4
        Wszystko jednak wskazuje na termostat, choć przy ujemnych temperturach sam nawiew do środka auta potrafi skutecznie chłodzić silnik. Szczególnie na postoju czy jadąc w korku i włączając na max ogrzewanie temp u mnie w dieslu potrafi spaść z 90 st na 75-80. W takim przypdku włącz obieg wewnętrzny. Termostat możesz wyjąć i zmierzyć dokładne temp otwierania i zamykania. Kupujesz termometr do 110 stopni w aptece potem termostat do garnka z woda i na kuchenkę. Pamiętaj aby go tak poprostu nie wrzucić do wody gdyż spód garnka nagrzewa się do wyższej temp. Podwieś go za pomocą drutu na jakiejś poprzeczce z drewna nad garnkiem aby był całkowicie zanurzony w wodzie ale nie dotykał dna i będziesz pewien.
        Tomek

        Komentarz

        • Agamek12
          RS
          S_OCP Member
          • 2006
          • 9935
          • Ford

          #5
          Termostat wymieniony (dla informacji: w AKL zmienia się tylko wkład) za 60 złotych (25 część + 35 robocizna) i wszystko wróciło do normy: auto szybko się grzeje i trzyma temperaturę w 1/2 skali.
          Co więcej: na trasie, gdzie przy nawet super spokojnej jeździe latem MFA wcześniej wskazywało mi nie mniej niż 7,1l, spalanie miałem jednego dnia 6,3, a drugiego 6,8 litra...
          Adam... Używam:
          Rolka: e11FL 97KM/130Nm
          Passek: B6 175KM/366Nm

          Komentarz

          Pracuję...